Genel

Müşteriler, Şikayetler, Çözümler-4

musteriler-sikayetler-cozumler4
Empati Yoksunluğu

Bu sorun gayrimenkul danışmanı ile müşteri arasında aslında gözardı edilen ama en sık yaşanan sorunlardan biridir. Müşteriniz için bu süreç oldukça zor olabilir.

“Bu süreç benim için çok stresli…”
“Evimi çok önemsiyorum, 500 bin dolardan bir kuruş aşağıya satamam.”
“Özel hayatımda kötü bir dönemden geçiyorum, şu an ev alma fikri iyi gelmiyor.”
“İş yaşamımda belirsizlikler var, kredi çekerek ev almak doğru gelmiyor.”

Bunlar gibi daha birçok endişeli durumla karşılaşabilirsiniz. Peki bu durum karşısında ne yapmanız gerekiyor. Elbette anlayışlı olmalı ve karşınızdaki insanla empati kurmayı denemelisiniz. Gayrimenkul danışmanı olarak müşterilerinizin zor zamanlarında onlara destek olarak, doğru şekilde yönlendirmek önemli bir görevinizdir. Bu sayede sadece bir iş yapmış olmaz, hayat boyu sürecek bir dostluk ve referans da kazanmış olursunuz.

ÇÖZÜM:

  • Empati kurun ve müşterinizi gerçekten anlamaya çalışın. Sıkıntısından bahsettiğinde, anlamaya çalışmak adına siz de sorular sorun.
  • Nasıl yardımcı olabileceğinizi sormak iyi bir adımdır. Verilen cevaplar aynı zamanda sizin de iş planınızı oluşturacaktır.
  • Duygusal bir yükün altında olan müşterinizle süreç içerisinde aksamalar yaşayabilirsiniz. Evinin satılmadığını ya da istediği evi alamadığını gören müşteriniz iyice üzülebilir. Bu durum karşısında sizin de üzgün olmanız ama yapıcı davranmanız önemlidir. Durumu düzeltmek için elinizden geleni yapacağınızı bilmesi gerekir.
0 Comments
Share

Ayse fügen ARDA

Reply your comment:

Your email address will not be published. Required fields are marked *