Gayrimenkul, Genel

Müşteriler, Şikayetler, Çözümler-2

musteriler-sikayetler-cozumler-2

Danışmanlar olarak bazen çok özel müşterilerle karşılaşıyoruz. Bu tip müşterilerle hem kişisel ilişkilerimiz hem de iş ilişkilerimiz çok iyi ilerliyor. Bazen de karşımıza zorlu müşteriler çıkıyor ve işler hiç istediğimiz gibi gitmiyor. Tabi bazı durumlarda da suç müşteri de değil çünkü iş dinamiği içerisinde belki de onlara yeterli zamanı ayıramıyorsunuz. Ancak her ne olursa olsun müşterilerinizin şikayetlerini dinlemeli ve onların endişelerini gidermelisiniz.

Meşguliyet

Müşterilerinizin sizin meşgul olmanız karşısında en sık dile getirdiği endişelerin başında; telefonlarına cevap vermediğiniz, mesajlarına geri dönmediğiniz ya da çok geç dönüş yaptığınız geliyor. Bunlar sizin meşguliyetinizden kaynaklanıyordur ve ana çizgide müşteri tarafından yeterince zaman ayırmadığınızdan yakınılıyordur. Bir anlamda siz o müşterinin işinizin tamamını oluşturmadığını düşünüyorsunuz ve o da kendince en iyi hizmeti almak istiyor. Ancak burada ne olursa olsun bir problem var demektir.

Çözüm

Siz müşterinizi elbette bilerek savsaklamıyorsunuz, gün içerisinde tonla işiniz var. Ama bu şikayetleri alıyorsanız kesinlikle buna bir çözüm bulmalısınız çünkü kendisiyle ilgilenilmediğini düşünen bir müşteri sizinle çalışmak istemez. Gayrimenkul gibi seçeneği bol bir piyasada elinizdeki müşteriyi kaçırmak istemezsiniz. Şunları deneyin:

  • Müşterilerinizden iletişim seviyenizi değerlendirmesini isteyin.
  • Müşterilerinizle çalışmaya başlamadan önce iletişim şeklinizin ne olacağını ve ne sıklıkla görüşeceğiniz konusunda anlaşmaya varın. Ama bu çerçeveye kesinlikle uymaya çalışın.

Çizgileri baştan çizilmiş anlaşmalar, sonradan bir problem oluştuğunda çözüm için en iyi yöntemlerden biridir.

0 Comments
Share

yonetici

Reply your comment:

Your email address will not be published. Required fields are marked *