Teknoloji

GAYRİMENKULÜN YENİ GERÇEĞİ: DİJİTAL DÜNYA

gayrimenkulun-yeni-gercegi-dijital-dunya

Gayrimenkul ilanlarına kaliteli ve doğru konumlanmış bir ilan koyduğunuzda daha iyi bir sonuç alıyor musunuz? Siz almıyorsanız bile bu oran %80’den fazladır. Böyle bir ortamda dijitalleşmenin getirisinin çok daha büyük olabileceğini düşünmelisiniz. Tüm sektörlerde olduğu gibi gayrimenkul sektörü de teknolojik atımla birlikte kabuk değiştirmeye başlamıştı. Pandemi sürecinde yaşananlar bu değişimi hızlandırdı ve belki de zorunlu kıldı. Şimdi çoğu kişi buna uyum sağlamaya çalışıyor. Erken fark edip yol alanlar daha başarılı bir sürecin içindeler. Kabul edelim, geleneksel yöntemlerin, süper hızlı dijital yöntemlerle baş edebilmesine imkan yok!

Bilginin Hızını Yakala

  • Devir veri devri ve bu devirde ne kadar çok veri depolayabilirseniz, ileride bu verileri kullanarak başarıya ulaşma şansınız da bir o kadar artar. Özellikle müşterileriniz veya potansiyel müşterilerinizle ilgili her türlü veriyi, takip edebileceğiniz bir sistemde kayıt altında tutmaya çalışın. Bu sayede kolayca eski müşterilerinize geri dönüş yapabilir ya da hızlı bir şekilde potansiyel müşterilerinize ulaşabilirsiniz.
  • Tanıtım broşürlerini, el ilanlarını ya da gazete ilanlarını büyük oranda unutun (Halen bu geleneksel yöntemleri seven ve samimi bulan müşterilerin olduğunu kabul ediyorum.) Ancak, gerçek hedef kitleniz sosyal ağlarda sizin onlara ulaşmanızı bekliyor. Sosyal medyada doğru reklam planlamasıyla hedef kitle analizi yaparak istediğiniz her bilgiyi potansiyel müşterilerinize ulaştırabilirsiniz. Danışman için reklam her şeydir.
  • İnternet bulunmaz bir nimet. İnternetin pratikliğini kendinizi geliştirmek için kullanın. Artık her danışman biraz hukuk, biraz ekonomi ve çokça teknik bilgi sahibi olmalıdır. Bu bilgiler internette sizi bekliyor. Belki ücretli eğitim programlarına dahi katılabilirsiniz. Bu, bakış açınızı dahi değiştirebilir.
  • İletişimin temel olduğu bu sektörde, iletişim kurmayı beceremiyorsanız belki de yanlış işi yapıyorsunuz demektir. Bu işi hakkıyla yapmak istiyorsanız gerek sosyal yaşam içerisinde gerekse de profesyonel iş yaşamınızda iletişim sizin ana gücünüz olmalı. İletişim becerinizi artırmak için kursa gidebilir veya online kurslardan birine katılarak kendinizi geliştirebilirsiniz.
  • Pazarlama adına dijital dünya sadece sosyal medyadan ibaret değil. Hatta sosyal medya bir yardımcı bir eğitimci konumunda. Seri ilan portalları sizin ana kaynağınız olmalı. Yapılan araştırmalar gayrimenkul müşterilerinin seri ilan portallarına ilgisinin yüksek olduğunu gösteriyor. Ancak, aynı sizin gibi müşteri de dijitalleşiyor. Müşteri bulduğu ilanı irdeliyor ve hatta gayrimenkul danışmanı ve firmayı araştırıyor; sosyal medya gücüne, olumlu-olumsuz yorum trafiğine bakıyor. Bu nedenle her mecrada var olarak kendinize etkin bir dijital kimlik yaratmak zorundasınız. Sıfırdan başlamanın zor olduğunu ve doğru hareketleri kestiremiyorsanız, profesyonel yardım almaktan çekinmeyin.
0 Comments
Share

Ayse fügen ARDA

Reply your comment:

Your email address will not be published. Required fields are marked *